زادگاه شیخ نمر در محاصره نظامیان سعودی/تهدید اهالی به تخریب منازل

زادگاه شیخ نمر در محاصره نظامیان سعودی/تهدید اهالی به تخریب منازل

رژیم سعودی با محاصره زادگاه رهبر شیعیان عربستان در منطقه «العوامیه» واقع در القطیف، در صدد اخراج آنها از این منطقه و تخریب منازلشان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رژیم سعودی سیاست های سرکوبگرانه ای علیه مردم و اهالی مناطق شرقی عربستان در پیش گرفته است.

مقامات رژیم سعودی اهالی و ساکنان منطقه «المسوره» در العوامیه واقع در استان قطیف در شرق عربستان را به تخریب منازلشان و اخراج از خانه هایشان تهدید کرده اند.

در همین راستا نیز اهالی منطقه العوامیه برای همبستگی با مردم و ساکنان المسوره در چادری در این منطقه تحصن کرده اند.

مقامات سعودی از سه روز پیش تاکنون علاوه بر قطع برق منطقه باستانی «المسوره» در العوامیه، ساکنان آن را مجبور به ترک منازلشان کرده اند.

رژیم سعودی در صدد است تا منطقه المسوره در العوامیه زادگاه آیت الله «نمر باقر النمر» رهبر معارضان سعودی را که سال گذشته توسط مقامات این کشور به شهادت رسید، تخریب کند و از یک هفته پیش تاکنون نیز این منطقه را محاصره کرده است.

شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان در اعتراضاتی بود که در سال ۲۰۱۱ در راستای تحقق مساوات آغاز شد. وی از جمله ۴۷ تنی بود که در ژانویه گذشته به تروریسم متهم و اعدام شدند.

اعدام نمر تظاهرات گسترده‌ای را در العوامیه به دنبال داشت و شهر شاهد آتش سوزی‌ها و تیراندازی‌هایی بود که آثار برخی از آنها هنوز وجود دارد.

آل سعود شیعیان ساکن شرق عربستان را به حاشیه رانده است. خیابان‌های این منطقه بسیار ضعیف بوده و در شب از نور بی‌بهره هستند و این برخلاف اتوبان‌ها ویترین‌ پاساژهای بزرگ و ساختمان‌های جدیدی است که در ساحل الخلیج دیده می‌شوند.

حتی مساجد العوامیه نیز در مقایسه با مساجد سراسر عربستان بسیار ساده هستند، در واقع این منطقه که قطب تجاری و فرهنگی عربستان است، بسیار شبیه به مناطق جنوبی و ضعیف این کشور است.

کد خبر 3892289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha